Prajitura cu cirese si vanilie

Daca-i bal, bal sa fie ! Am pimit multe cirese proaspat culese , coapte numai bune de satisfacut poftele dar cat sa manânci ca se strica foarte repede!  O parte le-am confiat  (dati clik pentru reteta) din alta am facut sirop  ( dati clik pentru reteta)  si o prajitura simpla, usor de facut
Ingrediente pentru tava 28 X 20
  • 4 oua
  • un praf de sare
  • 150 gr zahar
  • 80 ml ulei
  • 100 ml apa
  • ~ 200 gr faina
  • esenta de vanilie
  • 1 lingura cacao
Crema de vanilie
  • 500 ml lapte
  • 2 linguri ( dupa gust ) zahar
  • 2 linguri amidon
  • esenta de vanilie
Jeleu de cirese
  • 500 gr cirese fara samburi
  • 2 linguri ( dupa gust) zahar
  • 7 gr gelatina pudra
  1. Ne ocupam mai intai de cirese, le scoatem samburii, le amestecam cu zahar si le lasam deoparte
  2. Cum in frigider aveam doar 3 oua un ou l-am inlocuit cu 4 oua de prepelita
  3. Oualele le mixam cu praful de sare, zaharul si exenta de vanilie pana crema se albeste si creste in volum, incorporam uleiul treptat ca la maioneza apoi apa , oprim mixerul si adaugam faina cernuta amestecand usor de sus in jos
  4. Din aluat am oprit 3-4 linguri , l-am amestecat cu cacao si l-am pus intr-o punga
  5. Auatul se toarna in tava tapetata cu hartie( eu am folosit tava de silicon deci nu a fost nevoie ) , punga cu aluatul de cacao se cresteaza la un colt si turnati deasupra auatului alb dupa inspiratie
  6. Se da la cuptorul preancalzit la 175 gr cu ventilatie, procedati dupa cum va cunoasteti cuptorul pana trece testul cu scobitoarea
  7. Cat timp pandispanul se coace facem crema amestecand amidonul cu zaharul, adaugam treptat laptele rece de la frigider , vasul se pune pe foc, amestecati periodic sanu se prinda cu un tel, nu dureaza mult si crema se ingroasa
  8. Cand pandispanul a fost gata turnati crema fierbine, mai lasati la cuptor 5 minute
  9. Opriti cuptorul, scoateti tava de la cuptor si lasati la racit fara sa scoateti din tava
  10. Puneti gelatina la hidratat, vasul cu cirese puneti-l la foc doar sa dea 1-2 clocote
  11. Lasati sa se racoreasca 5 minute apoi adaugati gelatina, amestecati sa se incorporeze aceasta bine, turnati deasupra prajiturii
  12. Dupa ce s-a racit bine puneti tava la frigider, a 2-a zi sau dupa cateva ore scoateti prajitura din tava si serviti

Leave a Reply

