Fursecuri turcesti – Çatal Kurabiye

Se pare ca sunt la moda fursecurile modelate pe piepten, furculita sau alte ustensile, am facut fursecurile rusesti  dar de data asta mi-a atras atentia  reteta facuta de Oana Constantin, aluatul în combinatie cu umplutura se potrivesc de minune, fursecurile sunt exceptionale, se topesc în gura fara exagerare !

Umplutura

  • 100 gr miez de nuca
  • 50 gr stafide
  • 200 gr curmale fara sâmburi
  • 1 lingurita rasa de scortisoara

Aluat

  • 200 gr unt moale
  • 1 ou
  • un praf de sare
  • 150 gr zahat tos
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • esenta de vanilie
  • razatura de lamâie
  • 100 ml ulei
  • 1 lingurita otet
  • 150 gr iaurt gresesc
  • 600 gr faina cernuta cu 10 gr praf de copt
  1. Am facut umplutura prima data ca în filmulet dar se poate face si mai târziu când aluatul sta cel putin jumatate de ora la frigider, este alegerea voastra
  2. Cu ajutorul unui blender am maruntit toate ingredientele date doar ca mi-a dat putina bataie de cap, curmalele erau cam uscate asa ca am adaugat cateva lingurite de apa dar nu multe, pasta trebuie sa fie consistenta, sa o putem modela
  3. Am trecut la aluat, untul l-am ras sa se înmoaie mai repede, mi-am pus manusi de latex si am amestecat pe rând toate ingredientele de mai sus pâna a rezultat un aluat
  4. Venise ora mesei asa ca am pus aluatul într-o punga, l-a asezat la rece ( oricum trebuia lasat la frigider, cu cât este mai rece cu atât se modeleaza mai bine )
  5. Dupa pauza  ca sa-mi usurez munca ( oricum e munca de chinez EmojiEmoji )  am facut bilute mai mici decât o nuca iar umplutura în suluri mici
  6. Pentru diversificare am facut modelarea pe furculita si pe un gadget  ( nici nu stiu cum se numeste ) se poate felia ceapa, rosiile…10c fursecuri
  7. În sfârsit când am terminat am pus tavile la copt în cuptorul preâncalzit la 180 gr cu ventilatie, dupa 15 min erau gata, putin rumenite la baza
  8. Le-am lasat sa se raceasca în tava apoi le-am facut frumoase cu zahar pudra

Sa aveti spor la treaba si 

Leave a comment