Sirop de cirese nefiert

15 sirop de cirese

 

Reteta este asemanatoare cu a Siropului de visine  inspirata de  reteta SU

Un pic de sirop cu apa minerala sau apa plata cu multa gheata, un rasfat într-o zi de vara mai ales când stii ca este natural, facut în casa dupa o reteta usoara dar cu multa rabdare si mai ales dragoste, ce poate fi mai bun ?16 sirop de cirese

Ingrediente pentru 3 L de sirop

  • 1 kg cirese curatate de sâmburi
  • 10 gr sare de lamâie
  • 700 ml apa
  • 2 kg zahar
  1. Se spala ciresele. se îndeparteaza coditele ( eu nu le arunc, le pun la uscat pentru ceai ) , se scot sâmburii
  2. În blender am pus ciresele si o parte din apa ( din cele 700 ml ), le-am maruntit bine
  3. Punem într-un vas ciresele maruntite, restul de apa si sarea de lamâie, acoperim si lasam pâna a 2-a zi la macerat ( 24 h)17 sirop de cirese
  4. A 2-a zi se strecoara de câteva ori , se cântareste zeama pentru ca la 1 L de zeama se adauga 1,5 kg zahar eu am avut 1,300 si am adaugat 2 kg ( trebuia 1,950 )
  5. Zaharul se adauga treptat , o sa vedeti ca din ce în ce se topeste mai greu, lasati sa se topeasca foarte bine zaharul este foarte important
  6. Nu ne mai ramâne decât sa-l punem în sticlele sterilizate la care în loc de dop vom pune tifon pus în 2-3 straturi, sropul va face un dop dupa câteva zile care o sa-l pastreze

Sa aveti spor la treaba si …

sete buna

Leave a comment