Cozonac fara framantare by Jamila Cuisine

 

23
Ingredintele din reteta   initiala le-am dublat  pentru 2 cozonaci ( daca-i bal, bal sa fie  *:) fericit *:) fericit *:) fericit ! )
Dupa cum se vede din poza au iesit exceptionali la  aspect doar gustul nu se vede dar va spun ca este exceptional !
Aluatul
  • 1 Kg faina de cozonac18
  • 600 ml lapte
  • 200 gr zahar
  • 200 gr unt 82%
  • 14 gr ( 2 pliculete ) drojdie uscata
  • 6 galbenusuri
  • esenta de vanilie, razatura de lamaie si portocala
  • un varf cutit de turmeric
  • un praf de sare
Umplutura
  • 800 gr miez de nuca
  • 150 gr zahar pudra
  • 3 linguri cacao
  • 6 albusuri
  • esente de vanilie, rom, ciocolata
  • coji de portocala si lamaie verde confiate ( LIDL )
Pentru uns
  • 1 galbenus + putin lapte
  • 25 gr unt topit
  1. Laptele cu zaharul, untul rece si razatura le-am pus la foc cat sa se topeasca zaharul si untul, se da deoparte
  2.  Galbenusurile se amesteca cu turmericul si sarea, se adauga cate putin din compozitia cu lapte ( care s-a racorit bine ! ) , se amesteca cele doua compozitii
  3. Peste faina cernuta se inglobeaza compozitia de mai sus plus drojdia amestecand cu o lingura de lemn
  4. Bolul cu aluatul obtinut se infoliaza, se lasa la cald sa creasca apoi il punem la frigider minim 12 ore, maxim 24
    Infoliati-l bine altfel va veti trezi cu aluat prin frigider !19
  5. Intre timp pregatim umplutura
  6. Miezul de nuca l-am copt apoi ales bine, rasnit dar am oprit cam un pumn sa le pun intregi pentru ca sunt aspectuase cand tai felia de cozonac
  7. Albusurile se mixeaza, cand stau bat se adauga zaharul pudra, se mai mixeaza pana devine o bezea translucida, am oprit mixerul si am adaugat treptat in ea miezul de nuca, cacaoa si esentele20
  8. Umplutura este un pic moale toacmai de aceea am facut-o dupa ce am terminat aluatul ca pana a 2-a zi numai bine miezul de nuca are timp sa se umfle
  9.  A 2-a zi dupa 20 de ore cat a stat aluatul la frigider, l-am scos sa se obisnuiasca cu temperatura camerei
  10.  Intre timp am tapetat tavile de cozonac cu hartie de copt, aluatul l-am impartit in 4 ca si umplutura, am topit untul si am amestecat  galbenusul cu putin lapte
  11.  Pe blatul de lucru infainat se intinde o bucata de aluat in forma dreptunghiulara, se unge cu umplutura si deasupra se imprastie cojile de portocale si de lamaie confiate
  12. . Aluatul se ruleaza cat mai strans, la fel procedam si cu cealalta bucata apoi le impletim
  13. Se aseaza in tavi ambii cozonaci si acum trebuiesc lasati cel putin 30 min la caldura sa se odihneasca si sa inceapa sa creasca  Sunt mai multe procedee : fie lasati la caldura camerei dar sa nu uitati sa-i acoperiti cu un prosop, cine detine model nou de aragaz are un program de mentinere la cald 40 – 60 gr sau in cuptorul cu microunde puneti o cana cu apa pentru 2 min, opriti cuptorul si puneti la dospit21
  14. Inainte de a-i pune la copt am uns cozonacii cu unt topit ( metoda asta am invatat-o de la Daniela  ( gospodina adevarata !) ajuta sa nu crape cozonacul la copt  *;) face cu ochiul ! ), se pun in cuptorul preancalzit la 180 gr si dupa 15 min i-am uns cu galbenus , am presarat mac iar temperatura am micsorat-o la 160 gr
  15. Voi procedati in privinta coptului in functie de cuptorul pr care-l aveti si-l cunoasteti
  16.  Dupa ce s-au copt i-am scos din tavi, am indepartat hartia de copt si i-am lasat pe un gratar sa se raceasca bine
  17. E bine sa aveti rabdare sa se raceasca si abia atunci sa taiati cozonacul, sa-l serviti cu placere !
    spor la treaba

Leave a comment