Tort choux a la creme cu caramel

 

Trebuia sa fac pentru Sf Stefan un desert si la fix am vazut ca a postat Oana o reteta, (AICI puteti sa o vizionati ), asa ca m-am apucat de treaba, am facut portie dubla 

Budinca

  • 1L lapte
  • 2 pachete budinca de vanilie
  • 200 gr zahar
  • 4 oua
  • 60 gr unt

Gogoselele

  • 200 gr unt
  • 250ml lapte
  • 250ml apa
  • 2 linguri zahar
  • in praf de sare
  • 8 oua
  • 300 gr faina

Caramel 

  • 200 gr zahar
  • 3 linguri apa
  1. Începem cu budinca, trebuie sa aiba timp sa se raceasca. Daca ati vizionat filmuletul Oanei ati vazut ca ea a folosit faina dar cum aveam în casa budinca am folosit-o pe acesta
  2. Amestecam oualele întregi cu un praf de sare, adaugam zaharul si budinca, laptele îl punem la foc cu untul, când acesta se topeste inglobam o parte din lapte treptat amestecând mereu peste compozitaia cu oua pâna se tempereaza apoi adaugam tot amestecul în oala de pe foc, amestecam pâna se îngroasa, focul sa fie mic sa nu se lipeasca de fundul cratitei budinca
  3. O rasturnam în alt vas, acoperim la suprafata cu foile alimentara transparenta, o lasam la temperatura camerei sa se raceasca
  4. Pregatim ingredientele pentru gogosele
  5. Asezam o cratita pe foc în care punem untul, laptele, apa, zaharul si un praf de sare, cand începe sa fiarba adaugam toata faina, reducem focul la minim, amestecam vârtos sa nu ramâna nici un cocolos, continuam 1-2 minute pâna se face o pelicula pe fundul cratitei
  6. Rasturnam aluatul în alt vas, lasam sa se racoreasca 5 minute dupa care aluatul trebuie amestecat cu oualele
    Aici voi hotarati, se poate face manual sau cu mixerul, idiferent de metoda se înglobeaza câte un ou iar urmatorul dupa ce este amestecat bine precedentul
  7. Iese un aluat moale, lucios si lipicios cu care vom face gogoselele, punem în posh si formam movilite în tava tapetata
  8. Am copt câte doua tavi odata la 160 gr cu ventilatie în ~ 30 min au fost gata
  9. Dupa ce s-au racit luam fiecare gogosica, facem o gaurica mica cu un dui sau pur si simplu apasând usor pe fundul ei, umplem cu crema pusa în posh
  10. Punem caramelul la foc , am pregatit platoul pe care le voi aseza
  11. Cu mare grija dam gogoselele prin caramel, eu m-am ajutat de o furculita si de o spatula , pe masura ce le facem le asezam pe platou
    Va dati seama ca aici poze prea multe nu aveam cum sa mai fac
  12. La sfârsit cu doua furculite facem si „paienjenisul ” si cu asta am terminat !

Sarbatori Fericite

Leave a comment